java - Using an Array to ask user for 6 integers, then finding number of evens -


so need user input of 6 integers, have part down. struggling trying start way find out number of evens , odds. need find max , min of input values.

i'm not trying homework me point me in right direction can ball rolling.

to check if number if(number % 2 == 0).

to max value , min value use loop through numbers. create ints called min, max, , even. while looping, if number add 1 int. if number less min value set new value. when making min , max make equal first value in loop. if max less current number being looped set max current value being looped.


Comments

Popular posts from this blog

android - MPAndroidChart - How to add Annotations or images to the chart -

javascript - Add class to another page attribute using URL id - Jquery -

firefox - Where is 'webgl.osmesalib' parameter? -